HR | EN

logo
header pozadina-min

Uvid u videonadzorne snimke od strane školskog odbora

Objavljeno: 10.4.2025.

Nastavno na Vaš upit u kojem u bitnome pitate može li škola omogućiti školskom odboru uvid u videonadzorne snimke, Agencija za zaštitu osobnih podataka očituje se kako slijedi:

Ističemo kako je za svako prikupljanje i obradu osobnih podatka potrebno postojanje pravnog temelja sukladno odredbi članka 6. Opće uredbe o zaštiti podatka,  odnosno obrada je zakonita samo ako je ispunjeno jedno od sljedećeg:

(a) ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha;

(b) obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora;

(c) obrada je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade;

(d) obrada je nužna kako bi se zaštitili ključni interesi ispitanika ili druge fizičke osobe;

(e) obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade;

(f) obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka, osobito ako je ispitanik dijete.

Sukladno čl. 28. Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (NN 42/2018) pravo pristupa osobnim podacima prikupljenim putem videonadzora ima odgovorna osoba voditelja obrade odnosno izvršitelja obrade i/ili osoba koju on ovlasti. Osobe iz stavka 1. ovoga članka ne smiju koristiti snimke iz sustava videonadzora suprotno svrsi utvrđenoj u članku 26. stavku 1. ovoga Zakona. Sustav videonadzora mora biti zaštićen od pristupa neovlaštenih osoba. Voditelj obrade i izvršitelj obrade dužni su uspostaviti automatizirani sustav zapisa za evidentiranje pristupa snimkama videonadzora koji će sadržavati vrijeme i mjesto pristupa, kao i oznaku osoba koje su izvršile pristup podacima prikupljenim putem videonadzora.

Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/122, 155/23, 156/23) propisano je da školom upravlja školski odbor (čl. 118. st. 1.) koji, između ostalog donosi financijski plan, polugodišnji i godišnji obračun na prijedlog ravnatelja, (…) i donosi odluke i obavlja druge poslove utvrđene zakonom, aktom o osnivanju i statutom (čl. 118. st. 2. t. 7. i 9.). Istim zakonom je propisano i da se način rada školskog odbora pobliže uređuje statutom (čl. 120. st. 3.).

Iz Vašeg upita nije razvidna konkretna svrha uvida u snimke od strane školskog odbora. Obzirom na navode moguće je da se radi o nekoj vrsti postupka koju provodi školski odbor u odnosu na učiteljicu koja je imala određeno postupanje prema djetetu sukladno zadaćama i ovlastima propisanim gore navedenim Zakonom.

Ukazujemo da je Agencija neovisno nadzorno tijelo sukladno čl. 51. Opće uredbe o zaštiti podataka, čije su zadaće io vlasti propisane istom Uredbom i Zakonom. S tim u vezi, naglašavamo da uloga tijela za zaštitu podataka uključuje obavješćivanje voditelja obrade i izvršitelja obrade o njihovim obvezama te upoznavanje javnosti s rizicima, propisima, zaštitom i pravima u vezi s obradom podataka. Međutim, to ne znači da bi voditelji obrade i izvršitelji obrade trebali očekivati da će im tijela za zaštitu podataka davati prilagođene, individualizirane pravne savjete kakve samo odvjetnik ili službenik za zaštitu podataka može dati.

Zaključno, svako tijelo javne vlasti ili javno tijelo je sukladno članku 37. stavku 1. točki a) Opće uredbe o zaštiti podataka dužno imenovati službenika za zaštitu podataka.

Temeljem članka 39. Opće uredbe o zaštiti podataka, upravo je zadaća službenika za zaštitu podataka, između ostalog, savjetovanje voditelja obrade te njihovih zaposlenika o njihovim obvezama iz te Uredbe te drugim odredbama Unije ili države članice o zaštiti podataka.

A

Povezano

X
Skip to content