Nakon javne objave osobnih podataka ukupno 1100 ispitanika u strukturi: ime i prezime, OIB, unutar dokumenta „Prijedlog liste reda prvenstva za davanje stanova u najam prema socioekonomskom statusu“ na internetskim stranicama Grada Zagreba, Agencija za zaštitu osobnih podataka izdala je Gradu Zagrebu, kao voditelju obrade, službenu opomenu te zabranila obradu (javnu objavu) navedenih osobnih podataka. Naime, Grad Zagreb objavio je osobne podatke ukupno 1100 ispitanika bez da je dokazao pravnu osnovu za objavu takvog opsega osobnih podataka iz članka 6. stavka 1. Opće uredbe o zaštiti podataka, a u svezi s člankom 5. stavkom 2. Opće uredbe o zaštiti podataka.
Tijekom ispitnog postupka Grad Zagreb je naveo kako je javna objava spornog opsega osobnih podataka propisana Odlukom o najmu stanova te da navedena Odluka predstavlja pravni temelj u smislu članka 6. stavka 1. točke (c) Opće uredbe o zaštiti podataka. Međutim, sama odluka jedinice lokalne samouprave, bez jasnog uporišta u nacionalnom zakonodavstvu, predstavlja samo provedbeni akt. Kako bi se osobni podaci smjeli objaviti na temelju pravne obveze iz Opće uredbe o zaštiti podataka, takva obveza mora proizlaziti iz zakona ili akta koji ima sljedivost do formalnog zakonodavnog instrumenta, a ne isključivo iz odluke lokalne samouprave.
Nadalje, Grad Zagreb se pozivao i na poštivanje pravne obveze sukladno članku 16. stavku 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, prema kojem su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti bez provedbe testa razmjernosti i javnog interesa. Međutim, u konkretnom slučaju objavljen je samo Prijedlog liste, a ne „Konačna lista“ korisnika javnih sredstava. Uz to, navedena zakonska odredba definira opseg podataka koji se smiju javno objaviti: osobno ime ili naziv, iznos i namjenu sredstava te ne predviđa objavu OIB-a.
Grad Zagreb se pozivao i na privolu ispitanika kao pravnu osnovu za prikupljanje i obradu osobnih podataka u svrhu utvrđivanja prava na korištenje gradskog stana. No, iz sadržaja obrasca privole razvidno je da se ona odnosi isključivo na broj telefona i adresu elektroničke pošte, odnosno da se ne odnosi na javnu objavu imena, prezimena ni OIB-ova ispitanika: „Donjim potpisom dajem izričitu privolu Gradu Zagrebu/Gradskom uredu za upravljanje imovinom i stanovanje za obradom mojih osobnih podataka (broj telefona i adresa elektroničke pošte) isključivo u svrhu ostvarivanja lakše komunikacije unutar predmetnog postupka.“
Provedenim postupkom također je utvrđeno kako Grad Zagreb podnositeljima Zahtjeva za sklapanje novog ugovora o najmu stana (produljenje najma) nije pružio sve informacije o obradi osobnih podataka u svrhu davanja u najam stanova prema socioekonomskom statusu, i to najkasnije u trenutku prikupljanja njihovih osobnih podataka na način i u opsegu kako je to propisano odredbama članka 13. Opće uredbe o zaštiti podataka. Slijedom navedenog, Agencija je naložila Gradu Zagrebu da informira ispitanike podnositelje Zahtjeva za sklapanje novog ugovora o najmu stana (produljenje najma) o obradi njihovih osobnih podataka na način kako to propisuje Uredba.
Naposljetku ističemo da je Grad Zagreb mogao objaviti Prijedlog liste kako bi se postigla željena svrha, ali na način da bi se spriječila identifikacija ispitanika (korisnika fizičkih osoba), primjerice korištenjem inicijala imena i prezimena te jednoznačnog identifikatora – rednog broja zahtjeva (a koji je već i bio naveden na Prijedlogu liste).
Iako je Grad Zagreb naveo da će „Prijedlog liste“ biti uklonjen s internetske stranice Grada 28. listopada 2025. (s obzirom na to da svrha objave prestaje s danom 27. listopada do kada je rok za podnošenje prigovora od strane podnositelja zahtjeva), isti je i dalje dostupan na mrežnim stranicama, stoga je bilo je nužno zabraniti daljnju obradu odnosno javnu objavu osobnih podataka.






