Agencija za zaštitu osobnih podataka, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, danas, 28. travnja, organizirala je besplatnu online radionicu namijenjenu mikro, malim i srednjim poduzetnicima iz sektora turizma, pod nazivom „Zaštita osobnih podataka i usklađivanje s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR-om) u turizmu“.
Poslovanje i usklađivanje s Općom uredbom o zaštiti podataka i dalje izaziva brojne nedoumice u sektoru turizma. Stoga je Agencija prilagodila program radionice koji je prilagođen specifičnim potrebama djelatnika u turizmu. „Smijem li gosta zatražiti osobnu iskaznicu i zadržati je ili napraviti presliku osobne iskaznice? Moram li imati službenika za zaštitu podataka? Ako sam privatni iznajmljivač apartmana, jesam li u obvezi primjenjivati GDPR?“ „Što ako mi gost ne da svoje osobne podatke?“ samo su neka od najčešćih pitanja koja se pojavljuju, a na koja su stručnjaci Agencije i odgovorili tijekom predavanja.
Ravnatelj Agencije za zaštitu osobnih podataka Zdravko Vukić pozdravio je sve sudionike radionice i istaknuo kako je turizam jedna od strateških grana gospodarstva u Republici Hrvatskoj. „Bitno nam je da svi koji budu koristili usluge u turizmu imaju kvalitetnu zaštitu putem Opće uredbe o zaštiti podataka i da znaju kako su njihovi podaci sigurni. Upravo zato smo i organizirali ovu radionicu za sve vas koji radite u turizmu i svakodnevno obrađujete osobne podatke.“, rekao je ravnatelj Vukić te poželio uspješan rad i predstojeću sezonu.
Voditeljica Odjela za turizam u HGK Jelena Mesić Turšić zahvalila se Agenciji na suradnji te dodala: „Velik broj prijavljenih govori nam da o ovoj temi i dalje postoji interes i da još uvijek ima nepoznanica, stoga nam je drago da se ova radionica danas održava.“
Osim specifičnosti obrade osobnih podataka u turizmu, sudionicima radionice objašnjeni su ključni pojmovi iz Opće uredbe o zaštiti podataka, kao i uloge i obveze voditelja i izvršitelja obrade. Obzirom na to da većina poduzetnika u turizmu ima i vlastite web stranice na kojima nude i predstavljaju svoje usluge, stručnjaci Agencije objasnili su i kako svoju web stranicu mogu uskladiti s GDPR-om, politiku privatnosti i kolačiće (cookies).
Inače, Agencija za zaštitu osobnih podataka u sklopu ARC projekta, dosada je održala 18 radionica za gotovo dvije tisuće mikro, malih i srednjih poduzetnika s područja cijele Republike Hrvatske. Sljedeća radionica “Zaštita osobnih podataka i usklađivanje s GDPR-om u marketingu” održat će se 12. svibnja, a prijave će uskoro biti moguće na službenim internetskim stranicama Agencije.
Više o samom projektu ARC, koji provodi Agencija za zaštitu osobnih podataka, u partnerstvu s Data Protection Commission, irskim nadzornim tijelom za zaštitu podataka i Sveučilištem Vrije iz Bruxellesa, možete pronaći ovdje.