HR | EN

logo
header pozadina-min

Snimanje i javno prenošenje sjednica gradskog vijeća putem digitalnih medija

Objavljeno: 6.12.2022.

Nastavno na Vaš upit a vezano uz javno prenošenje sjednica gradskog vijeća putem digitalnih medija te njihovo snimanje te predstavlja li navedeno povredu odredaba Opće uredbe o zaštiti podataka, Agencija za zaštitu osobnih podataka se očituje kako slijedi:

Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u Republici Hrvatskoj od 25. svibnja 2018. godine.

Sukladno uvodnoj izjavi 4 Opće uredbe o zaštiti podataka, obrada osobnih podataka trebala bi biti osmišljena tako da bude u službi čovječanstva. Pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo; mora ga se razmatrati u vezi s njegovom funkcijom u društvu te ga treba ujednačiti s drugim temeljnim pravima u skladu s načelom proporcionalnosti. Ovom se Uredbom poštuju sva temeljna prava i uvažavaju slobode i načela priznata Poveljom koja su sadržana u Ugovorima, osobito poštovanje privatnog i obiteljskog života, doma i komuniciranja, zaštita osobnih podataka, sloboda mišljenja, savjesti i vjeroispovijedi, sloboda izražavanja i informiranja, sloboda poduzetništva, pravo na učinkoviti pravni lijek i pošteno suđenje te pravo na kulturnu, vjersku i jezičnu raznolikost.

Načela obrade osobnih podataka, sukladno članku 5. Opće uredbe o zaštiti podataka, traže da osobni podaci moraju biti zakonito, pošteno i transparentno obrađivani s obzirom na ispitanika (načelo zakonitosti, poštenosti i transparentnosti); prikupljeni u posebne, izričite i zakonite svrhe te se dalje ne smiju obrađivati na način koji nije u skladu s tim svrhama (načelo ograničavanja svrhe); primjereni, relevantni i ograničeni na ono što je nužno u odnosu na svrhe u koje se obrađuju (načelo smanjenja količine podataka); točni i prema potrebi ažurni (načelo točnosti); čuvani u obliku koji omogućuje identifikaciju ispitanika samo onoliko dugo koliko je potrebno u svrhe radi kojih se osobni podaci obrađuju (načelo ograničenja pohrane); i obrađivani na način kojim se osigurava odgovarajuća sigurnost osobnih podataka, uključujući zaštitu od neovlaštene ili nezakonite obrade te od slučajnog gubitka, uništenja ili oštećenja primjenom odgovarajućih tehničkih ili organizacijskih mjera (načelo cjelovitosti i povjerljivosti). Voditelj obrade odgovara za usklađenost sa ovdje navedenim načelima Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka te je mora biti u mogućnosti dokazati (načelo pouzdanosti).

Člankom 6. stavkom 1. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da je obrada zakonita samo ako i u onoj mjeri u kojoj je ispunjeno najmanje jedno od sljedećega:

(a) ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha;

(b) obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora;

(c) obrada je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade;

(d) obrada je nužna kako bi se zaštitili životno važni interesi ispitanika ili druge fizičke osobe;

(e) obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade;

(f) obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka, osobito ako je ispitanik dijete.

Točka (f) se ne odnosi na obradu koju provode tijela javne vlasti pri izvršavanju svojih zadaća.

Ako je pravni temelj za obradu osobnih podataka pravna obveza voditelja obrade ili izvršavanje zadaće od javnog interesa/službene ovlasti voditelja obrade, tada ta pravna osnova mora biti utvrđena u pravu Unije ili pravu države članice kojem voditelj obrade podliježe, a tom pravnom osnovom mora biti određena i svrha obrade ili, u pogledu obrade iz stavka 1. točke e), mora biti nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili izvršavanje službene ovlasti voditelja obrade.

Člankom 45. Poslovnika Gradskog vijeća Grada xy definirano je da sjednici Gradskog vijeća mogu prisustvovati i građani, osim ako se iz opravdanih razloga sjednica ili pojedine točke dnevnog reda održavaju bez prisustva javnosti.

Nadalje, člankom 62. Poslovnika Gradskog vijeća Grada xy definirano je da je rad Gradskog vijeća javan te da Gradsko vijeće obavještava javnost o svom radu i radu svih radnih tijela, te stavovima i odlukama koje je usvojilo. Izuzetno pojedine točke Vijeće može raspravljati bez nazočnosti javnosti na zatvorenim sjednicama, o čemu predsjednik/ca Vijeća obavještava Vijeće prije utvrđivanja dnevnog reda.

U konkretnom slučaju u primjeni je i Zakon o pravu na pristup informacijama (NN 25/13 i 85/15).

Temeljem članka 15. stavka 2. točke 4) navedenog Zakona, tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavka 3. i 4. ovog Zakona, dužno, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa.

Sukladno stavku 2. istoga članka, kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno je utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavka 2., 3. i 4. ovog Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Dodatno, ističemo kako su, prema članku 10. stavku 1. točki 12. Zakona o pravu na pristup informacijama, tijela javne vlasti obvezna na internetskim stranicama na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku objavljivati zaključke sa službenih sjednica tijela javne vlasti i službene dokumente usvojene na tim sjednicama te informacije o radu formalnih radnih tijela iz njihove nadležnosti na kojima se odlučuje o pravima i interesima korisnika.

Sukladno navedenome, a obzirom da Poslovnik Gradskog vijeća Grada xy predviđa mogućnost isključenja javnosti sa sjednica Gradskog vijeća, te uzimajući u obzir da se eventualni zapis sjednice može zahtijevati putem prava na pristup informacijama, ističemo kako nije razvidan pravni temelj iz članka 6. stavka 1. Opće uredbe o zaštiti podataka za javno prenošenje sjednica Gradskog vijeća putem digitalnih medija te njihovo snimanje, odnosno navedeno bi svakako bilo potrebno raspraviti u okviru same sjednice ili isto utvrditi Poslovnikom.

 

A

Povezano

Razgraničenje uloge voditelja i izvršitelja obrade

Objavljeno: 23.9.2024. Slijedom Vašeg upita upućenog Agenciji za zaštitu osobnih podataka nastavno na razgraničenje uloge voditelja obrade i izvršitelja obrade, očitujemo se kako slijedi: Prvenstveno ukazujemo da pojmovi voditelja obrade te izvršitelja obrade imaju...

X
Skip to content